Pixy mesél

Pixy mesél

Az élet boldogságirigy

2015. augusztus 04. - Pixynor

jerzy-skolimowki-essential-killing-olesre-itelve-2.jpgNagyon sokat gondolkodok dolgokon általában, hisz egyedülálló nőként végtelen idővel rendelkezem és egyre jobban meggyőződésem, hogy igenis vannak emberek, akik hiába küzdenek, hiába akarnak a nagybetűs ÉLET-ben egyszerűen az ÉLET nem engedi számukra meg azt, hogy boldogok legyenek. És most már biztos vagyok benne, hogy én is ebbe a csoportba tartozom. Egyszerűen nekem nem jár boldogság. Hiába küzdök érte, hiába teszek meg érte mindent, az ÉLET úgy döntött, hogy nem, én nem lehetek boldog. És itt most egyáltalán nem arról beszélek, hogy nincs férfi az életemben, azt már tökéletesen elfogadtam, hogy felesleges társat keresnem, mert úgysem fogok olyat találni, aki meg tudja adni azt nekem, amire vágyom. Épp ezért ez a rész már teljesen hidegen hagy és gyakorlatilag azt a férfit már megszültem magamnak, aki a boldogságomat jelenti.

be_happy_by_smor.jpgÉs itt a boldogságot úgy kell elképzelni, hogy felhőtlen, gondtalan boldogság. Hisz számosszor írtam róla, hogy úgy egyébként egy csomó dolog történik velem, ami boldogság érzést, örömet okoz, de ugye mint minden ember életében, az én életemben is számtalan probléma adódott, és adódik folyamatosan. Előző szösszenetemben említettem, hogy nem kevés évnyi küzdelem árán, de az életem egyik legnagyobb hibáját sikerült megoldanom. Túl vagyok két klassz nyaraláson is, felújítottam a gyerek szobáját, felvettek a főiskolára, tanulok lovagolni, és ahelyett, hogy ezeknek a saját magam által elért sikereknek felhőtlenül örülni tudnék az ÉLET mindig pofán vág valamivel. Az, hogy időnként "rámküld" egy csatorna dugulást, vagy mosogatógép-gomb elromlást, vagy füstöt a mosógépből (melyről végül is a mosógép szerelő megállapította, hogy az elosztó égett el), vagy kicsorbított fűnyírót, vagy szél által majdnem leszakított garázsajtót, egy rossz vérképeredményt, és újabban mindig valami új baját az autómnak, azzal még könnyen megbirkózom. Az első gutaütések után lehiggadok, felmutatom az középső ujjam az ÉLET-nek, hogy "kapd be kisanyám" és elkezdek telefonálni, és nem kis energia és főleg anyagi ráfordításokkal eme problémákat leküzdöm, egyiket a másik után.

A baj az, hogy minden egyes megoldott gond helyére, rögtön kettő új jön. És még ilyenkor is csak összeszorítom a fogam és egyszerűen "küzdök" tovább, erős, kemény nőként, mert valljuk be, vajon kinek a mellkasára tudnék omolni, mint gyenge nő, hogy most aztán már elég, én feladom, oldja meg valaki más? A fiaméra nem, hisz neki is az erős anya vagyok, aki mindent megold, bármi gondja is legyen. És valahol már legmélyen féltem és rettegtem, de egyszerűen eldöntöttem, hogy nem most nem így lesz, életem legnagyobb hibájának a megoldására nem léphet be ugyanilyen nagy kaliberű gond. Nem kaphatok ennek a nagy hiba helyére olyat, ami miatt inkább ezt sírnám vissza. Azonban az ÉLET újra pofán vágott, és nem kicsit, és most per pillanat úgy érzem, hogy ezzel aztán levisz a padlóra, és gyakorlatilag elképzelni sem tudom, hogy hogy a francba fogok felkapaszkodni, és úgy érzem, hogy már nem is akarok, de ezt a megoldást újfent nem választhatom magamnak. Szóval marad az iszonyatos szomorúság, a mélységes fájdalom, egy végzetes, vissza nem fordítható folyamat megélése. Az ÉLET, miután három éve elvette az anyukámat, most az apukámra fáj a foga. :(images_4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tarskereses40felett.blog.hu/api/trackback/id/tr397679610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petra01 (törölt) 2015.08.04. 19:32:13

Drága Kislányom,

Nagyon szomorúan olvastam legújabb bejegyzésed. Fogadd bátorító ölelésem. Számtalanszor leírtam már én is, hogy csak egészség legyen, többi nem számít. Mikor az ember kívülállóként nézi szerettének szenvedését, akkor a tehetetlenség dühe csak tovább nehezíti az amúgy is nehéz jelent.
Azt kívánom Neked/Nektek, hogy legyen elég kitartásotok, erőtök ahhoz, hogy végül győztesen kerüljetek ki a küzdelemből. Ugye van remény? Szorítok!!!

Puszil: blogMamád

Alibanya1 2015.08.04. 20:29:29

Egy erős nő életében is vannak gyengébb pillanatok, amikor nem szeretne olyan erős lenni, illetve szeretne ebből a remek szerepből egy kis időre kibújni. Kifogtál egy ilyen napot, remélem, hogy átlendülsz rajta, sőt nem csak remélem, tudom is hogy így lesz, mert ez szintén az erős nők tulajdonsága, hogy valahogy egyszer csak megint erős nők. Valahonnan a szekrény mélyéből, vagy a fiók mögül előkapnak egy újabb adag erősséget és már mennek is dolgok megint tovább. Szép estét, és mosolyogj!

Pixynor 2015.08.04. 20:50:47

@Petra01: @Alibanya1: köszönöm, tényleg. Lehet, hogy sokan nem, de szerintem pont Ti ketten tökéletesen tudjátok miről is beszélek. És nyilván reggel is felkel a nap, és minden megy tovább, mert ugye mi is számít ennek a rohadt ÉLET-nek? Nyilván semmi.

Mr. Waszabi 2015.08.18. 12:33:59

Pixy, nem jól közelíted a dolgot. Eszed, intelligenciád, érzelmi intelligenciád, vonzóságod is megvan hozzá - csak az akaratod jelenleg nem az érdekeidet szolgálja, hanem egod negatív törekvéseit. S amíg az van legelöl, fókuszban, hogy te mit képzeltél, mit akarsz, addig pont ezért nem sikerülhet rátévedned a helyes vágányra, amely visz valahová/valakihez, nem pedig csak a rendező pályaudvar munkavágánya.
Próba - cseresznye. Hm? Ha valahogyan csináltad eddig a dolgokat és nem vezetett oda, ahová szeretted volna, akkor igazán semmi tétje nincs egy új megközelítést kipróbálni - legfeljebb, ha nem jön be, akkor visszatérhetsz az eddig alkalmazotthoz. Veszteni valód nincs gyakorlatilag.

Mr. Waszabi 2015.08.18. 12:37:43

@Pixynor: bocs, hogy közbeszólok, de tán nem felesleges. Az életedre való alkalmasság benned van - nem másoktól függ. Merned kell a saját lehetőségeidre állnod, amelyek régóta ott toporognak ajtód előtt, csak csendesen kopogtatnak - mert nem udvariatlanok. De nem hallod őket, mert másra figyelsz. Hogy változhat-e valami, az csak és kizárólag rajtad múlik, senki máson, vagy külső körülményen. Vágj bele, azt mondom. Megéri :)

Pixynor 2015.08.18. 21:59:31

@Mr. Waszabi: Kedves Mr. Waszabi! Örülök, hogy újra "látlak" oly hosszú idő után. Igyekszem felfogni miről is írtál, az ego részét értem, de ez a kis írásom pont nem arról szólt, hogy el szerettem volna jutni valahova, ami nem sikerült. Itt semmi másról nincs szó, csak arról, hogy az élet micsoda nehézségek elé állít. Ezek nem általam választott dolgok sajnos. Ha én választottam volna őket, akkor természetesen tudnám, hogy rosszul döntöttem és elindulok egy másik irányba, ahogy javasoltad is.

Itt csak jelezni próbáltam, hogy bármennyire is igyekszem az életem úgy alaktani, hogy nekem jó legyen, a sors sosem engedi, hogy igazán élvezzem. Mindig történik egy-egy olyan rajtam kívülálló dolog, amivel nekem kell megküzdenem választási lehetőség nélkül. Szóval mostani helyzetbe, amit nem részleteztem, de itt megírom, kiderült apukámnak májrákja van, szóval csak pár hónapja, vagy az is lehet már csak pár hete van hátra, nem tudom, hogy vajon milyen más lehetőségem van, vagy mi az amit én tehetnék, mert rajtam múlik? Szerintem semmi. De ha lenne ilyen gondolkodás nélkül megtenném. Szóval jelen helyzetben csak a robot mód működik semmi más.

Pixynor 2015.08.18. 22:02:44

@Mr. Waszabi: "Ha valahogyan csináltad eddig a dolgokat és nem vezetett oda, ahová szeretted volna, akkor igazán semmi tétje nincs egy új megközelítést kipróbálni - legfeljebb, ha nem jön be, akkor visszatérhetsz az eddig alkalmazotthoz. Veszteni valód nincs gyakorlatilag. "

De ez igazán jó tanács, el fogok rajta gondolkodni, azonban a másképp csinálás fejtörést okoz. Hogy a francba másképp?? Nálam pl. most a másképp az, hogy eddig csináltam, most nem. Már ez is másképp.

Mr. Waszabi 2015.08.18. 23:16:02

@Pixynor: sztem mindenki életében vannak ilyen periódusok. És most sem csak te vagy benne, hanem sokan mások is. Nem véletlen feszegetem a témát egy ideje - ez fontos most. A nehézség idejének az a köze az egóhoz, hogy képesek legyünk észrevenni: nincs minden akaratunkban, néha kész helyzetbe kerülünk és alkalmazkodni kell, elfogadni és emellett jobb emberré válni. Ezek a helyzetek tanítják meg az ember számára a tiszteletet, szerénységet, szeretetet, ezek mind egofaragó szituk - más értelme nincs is ezeknek. Ha nem akar az ember az ego faragásával foglalkozni, akkor értelmetlennek látja az egész történést. Erre gondoltam, míg posztodat olvastam.

Pixynor 2015.08.19. 08:46:05

@Mr. Waszabi: "kész helyzetbe kerülünk és alkalmazkodni kell, elfogadni és emellett jobb emberré válni."

Igen, ez igaz, de ez speciel pont egy olyan helyzet, ami semmiképp sem a jobb embert csinál belőlem, hanem kevesebbet, szomorúbbat, és ezáltal keményebbet, mert egy ilyen dolog megélése, és az utána ezzel történő együttélés szerintem minden ember lelkét keményíti.

És persze nagyon könnyen kerül ilyen helyzetbe az embert önző módon önsajnálatba, az én szomorúságomat pont az eredeztetni, hogy látom apun ő ezt elfogadta (és nyilván ezt nem lehet könnyű, míg az ember ilyen helyzetbe nem kerül elképzelni sem tudja ez mit jelent) és végtelenül szomorú emiatt.

Az ego jelen esetben szintén a külső körülmények által faragódik, nem önként elhatározásból. Én meg erre céloztam, hogy megint más az, hogy én tudatosan próbálom az egómat alakítani, vagy olyan helyzetbe kerülök, amiben akaratomon kívül is formálódik az.

Mr. Waszabi 2015.08.19. 09:05:58

@Pixynor: együtt érzek veled. De óhatatlan, hogy az ember szülei valamikor felnőtt kora során elmennek. Ideális esetben. Én 2 szülőt temettem el a mézesheteink alatt, apósomékat, de muszáj volt hirtelen a saját lábunkra állni - maradt utánuk egy kamaszlány, akit fel kellett nevelni.
Az én szüleim is elmentek már - 6 és 9 éve. És most már hiányoznak, hiába voltak szépek az utolsó évek mindkettejükkel, hiába érzem úgy, hogy nem mulasztottunk semmit, béke van bennem, azért ennyi idő után már hiányzik, hogy nincs kihez elmennem, nincs kit meglátogatnom, szeretnem.
Szeresd, amíg itt van, amíg lehet, ennyit tehetsz, más hatalmunk nincsen. Egy ilyen helyzetben vagy összeomlik az ember, vagy megerősödik.

Pixynor 2015.08.19. 09:25:03

@Mr. Waszabi: hát akkor tudod jól miről beszélek. A Te helyezted sem volt könnyebb. Viszont összeomlást csak a magányos ember engedheti meg magának. Van egy fiam, akiért felelősséggel tartozom, így az összeomlás (könnyebb út) választása számomra nem megengedett. És ha azt vesszük az embert ha összeomlik pont a szülei támogatják (normális kapcsolat esetén), így pont ezért sem engedhetem már meg magamnak.

Mr. Waszabi 2015.09.01. 20:08:41

@Pixynor: ezeket a történéseket kíséri egy előrevivő összeomlás is - a mások illúzióira félig-egészen alapozott önkép, életterv lemeztelenedése, megpróbálása.
Mindannyian bízunk szüleinkben, hiszünk nekik ezen az alapon sok mindent, sok évtizeden át. Atyáskodnak, anyáskodnak felettünk akár meglett felnőtt korunkban is.
Amikor elmennek, akkor nem csak illúzióink mennek el velük, vonulnak ki életünkből, de egyben lehetőséget kapunk arra is, hogy tisztábban lássuk saját életünket, elhivatottságunkat, céljainkat - azaz tisztán önmagunk valóját. Akkor kerülünk közvetlen kapcsolatba Istennel, az Élettel. Ezt lehet érezni, én legalábbis így éltem meg.
Igen, az nem jó, hogy már nem oszthatjuk meg velük mindazt, amit utánuk megéltünk, tapasztaltunk, azonban ők látnak minket, látják, mire jutunk nevelésül, szeretetük nyomán. És persze saját hibáikkal is tisztában vannak már amott, a túloldalon.
Sok szülő sírba viszi magával szeretete titkát - de utóbb, akár évek múltán mégis tudjuk, mit kaptunk tőlük titokban. Én már ebben a fázisban vagyok pár éve, ezt élem meg - nagyon jó élmény. Annak ellenére az, hogy azért jó lenne vasárnaponként elmenni apámhoz egy jó levesre, vagy anyámhoz egy meghitt beszélgetésre.
Életet adtak nekem, és az az élet dolgozik bennem, és éltet, előrevisz. Próbálj ilyesmikre gondolni, hátha megszelídíti az élményeidet.

Pixynor 2015.09.02. 14:55:58

@Mr. Waszabi: hát igazság szerint alaphelyzetben egy embert tényleg csak a szülei szeretnek feltétel nélkül és ő az a két ember, akikre a világon minden körülmények között számíthat. Persze tudom vannak kivételek, de hála az én szüleimmel így volt. És tényleg már nagyon régóta, 21 éve elég nagy távolságra élek tőlük, egy évben egy pár alkalommal találkoztam csak velük, de akkor is voltak/vannak nekem, és tudom, hogy ha bármi történik az életben velem a legrosszabb esetben is odafuthatok hozzájuk, mint ahogy a kisgyerek teszi. És ez az a dolog, ami már nem lesz többé, tehát gyakorlatilag itt mondják azt, hogy igazándiból felnő az ember, és már tényleg senkire nem számíthatok ebben az életben, csak magamra. És azért ez nagyon durva, mert, mint írtam, ez nagyon keménnyé teszi az embert egy idő után. És vannak olyan szerencsések, akiknek mindig adódik valaki az életükben, aki megold helyettük mindent.

Mr. Waszabi 2015.09.02. 16:12:15

@Pixynor: hát, erre csak egy dolgot tudok mondani, hátha könnyít valamit: hozott anyagból dolgoznunk mindannyian. Illetve kapottból. Egyikünk sem választja, hová is születik, azzal kell kezdenie valamit, ami adott.
Ezt fontos szem előtt tartani, különösen, amikor arra a tévútra csábulnánk, hogy mások szerencsésebb vagy csak általunk szerencsésebbnek vélt életére nézve sajnálnánk magunkat. Ugyanis, mindig csak egy pillanatnyi állapotot láthatunk, vagy legfeljebb csak addig ismerhetjük bárki életét - de hogy kinek mi lesz még abban a jövőben, azt nem. Én úgy láttam, hogy mindenkinek megvan a maga baja, csak általában hajlamosak vagyunk feltételezni, hogy ha a másiknak megvan az, ami nekünk nincs, akkor vélelmezzük, hogy milyen jó neki. De alaposabban megismerve embereket, gyakran kiderül, hogy neki meg valami olyasmi hiányzik, ami nekünk van meg. Vannak kivételesen szerencsés emberek, de ritka.
Néha nehéznek érzem az életem, megoldhatatlannak pár problémát, aztán összefutok egy-két emberrel, mondanak pár kacifántos problémát, borzalmas élethelyzetet és mindjárt megkönnyebbülök, kijózanodom, hogy nincs is semmi problémám szinte. ahhoz képest ami lehetne.

Pixynor 2015.09.02. 16:17:54

@Mr. Waszabi: igen, teljesen igazad van, és ezt a mondatot is a melegtől, női bajtól szenvedő agyam mondatta velem, amelyik teljesen le van állva, szép magyarosan megaszondva. Alapból én is szerencsének érzem magam, több minden miatt is, de persze néha az ember tényleg lát kiragadott pillanatokat a másik életéből, ami miatt így érzi. De teljesen igazad van benne, hogy ez a gondolkodás mód az önsajnálat útja, amit én sem szeretek, de pokoli könnyen bele tudom magam lovalni.
És én is pont így vagyok vele, ahogy az utolsó mondatodban írtad, azzal, hogy eddig a halálos betegségek, és a tudat hogy valakit elvesztesz, csak másokat érintett, engem nem. Most ezt is megtapasztalom.

Pixynor 2015.09.02. 16:19:00

@Mr. Waszabi: De őszintén, most valahogy egész jól viselem. Nyilván azért, mert az érintettel el tudtam erről beszélgetni.

Mr. Waszabi 2015.09.02. 16:31:12

@Pixynor: na, az fontos.
Ezt a jeget én is megtörtem, amikor anyámnak kiújult a rákja, áttétesen. Ott már nem volt hova hazudozni, képmutatni, hogy hátha. Csak olyan lettem, mint egy kisgyerek: mindent be akartam pótolni, amit elhalogattunk. És partner lett ebben. Sokat voltam vele, sokszor nem is beszélgettünk, csak pihentünk egymás jelenlétében. Közben rokonok szorongtak a tehetetlenségtől, meg a haláltól való félelmüktől - hiába kértem őket, hogy inkább azzal törődjenek, amit ott és akkor az érintettel nekik kell elintézniük, amit még adhatnak egymásnak - egyszerűen képtelenek voltak rá.
Többen utána jöttek csak rá, mi lett volna a helyes - de már nem lehetett bepótolni. Szóval, jól csinálod, sztem.

Pixynor 2015.09.02. 18:36:40

@Mr. Waszabi: igen, rengeteget számított, hogy megtudtam, ő hogy áll ehhez az egészhez. És az ő hozzáállása a legjobb, ugyanúgy csinál mindent, mint eddig, megy dolgozik, és stb. Azt mondta szép és jó élete volt, teljesen rendjén van ez így. Fel nem adja. Megy az orvosokhoz, ahova küldik, megy utána, hogy mit kell tennie, lépésenként, de ennyi. Ez engem is a végtelenségig megnyugtatott, független attól, hogy a szemében valahogy szomorúságot véltem felfedezni, de az is lehet, hogy akkor is így nézne, ha nem lenne beteg, csak én gondolom ezt bele.

Ezt a dolgot el kell fogadni, meg sok minden mást is az életben, mert igenis vannak dolgok, amelyekkel szemben az ember tehetetlen, ahogy Te is írtad. És ha ezt nem érti meg ember, abba bele lehet őrülni.

Mr. Waszabi 2015.09.02. 20:50:54

@Pixynor: jól látod. Ha már szóba került a téma, megemlítenék még egy-két várható meglepetést.
Ahogy az emberhez közelg a halál, úgy lesz egyre őszintébb. Ez egy folyamat. Úgy értve, hogy a legközelebbi rokonait is szembesíti saját képmutatásaikkal, mellébeszéléseikkel, amiket ő már őszintén leszar. És ezt ki is nyilvánítja. Ezt az az érzés okozza, hogy az elmenőfélben levő már nem hazudik senkinek, amikor már tudja, hová megy, s azt is tudja - még itt -, hogy mindazon önámítások, amit ittléte alatt magára vett, magáévá tett az ember, az mennyire smafu odaát. Ne lepődj hát meg, ha ilyesmit tapasztalsz.
Anyám sosem volt egy konyhatündér, sem takarítónő. Értelmiségi volt, klasszikus neveltetés szerint. De, élete utolsó két hónapjában egyre fontosabb volt számára, hogy lakása olyan tiszta legyen, amilyenné ő sosem volt képes tenni azt. Addig mondogatta, hogy végül fogadtam egy profi takarítónőt, aki beteljesítette kívánságát. És megnyugodott tőle.
Sajnos, a másik, végstádiumban váratlanul felerősödött vágyát már nem tudtam beteljesíteni - egy Harley Davidsonon motorozni. Pedig el is mesélte, hogy megállt az utcán megcsodálni, ha látott egyet. Beszélgetett is a motorosokkal.
Mire ráébredtem, hogy ez utóbbi milyen fontos volt számára, már nem tudott felülni és megmaradni egy egy fotelben sem, nem hogy egy Harleyn, a maga aktuális 40 kilójával.
Nos, ez az, amivel örökre adós maradtam neki - hiába ajánlottam még erősebb állapotában, hogy megszervezem neki a motorozást, mindig elhárította, én meg hittem neki, hogy nem akarja. De, utóbb azt láttam, hogy nem kellett volna megkérdeznem sem, csak megszervezni azt, ahogy igaznak éreztem, mit kéne érte tenni.
Mire ráébredtem, mit adhattam volna neki utolsó élményként, addigra már késő lett - már fekve is szédült, esély sem volt a motorozásra.
Nos, mindezek miatt mondom, hogy ne menjünk el szó nélkül senki igaz vágyai mellett sosem, még akkor sem, ha tagadja, hárítja - mi nem tudhatjuk, mikor van az utolsó alkalom.
Remélem, valamit segíthettem a magam mulasztásaihoz képest. Ki tudja, tán édesapád is csak egy Harley-Davidsonon való motorozásra vágyott egész életében. Vagy akármi extrémre, amire sem ő nem nevelt sosem, sem magad nem vágytál. A lélek nem a Földön lakik, és vágyait sem a föld korlátai szabják. Talán adhattam valamit ezzel, talán nem. De, hátha. Szép estét neked :)

Pixynor 2015.09.02. 21:36:57

@Mr. Waszabi: hát szerintem ilyen nem fog bekövetkezni. Anyu az a típus volt, aki a betegségével nem terhelte a családját. Nem mutatta ki mennyire nincs jól, nem is mondta soha, és az orvosok sem jöttek rá. Közben ő meg tudta, mert búcsúleveleket és összeszedett régi emlékeket készített össze mindannyiunknak, és olyan helyre tette, a fontos iratok közé, amiről tudta, hogy akkor fogunk hozzá nyúlni ha ő meghal, keresve benne a papírjait, ami ilyenkor kellett. Így gyakorlatilag egyikünk sem tudott felkészülni a halálára. Apunál is fejlemény :( nemrég beszéltem vele, már nincs jól, péntektől ki is akarja magát íratni az orvossal. Azt mondta egyre többet nyűglődik és nem akarja, hogy lássák az emberek, inkább elbújna. Ő is ez a típus. Szép estét Neked is! És köszönöm soraidat. Jó olvasni őket.

Mr. Waszabi 2015.09.18. 19:05:24

Na, most mi van? Mit gondolsz ma? Van, hogy én is hónapokig hallagatok, ezért kérdezem.
süti beállítások módosítása